Către: Ministerul Educației și Cercetării În atenția: doamnei Monica Cristina Anisie, Ministrul Educației și Cercetării Asociația Elevilor din Constanța (AEC) și Asociația Human Catalyst, împreună cu Asociația Elevilor din București și Ilfov, Asociația Elevilor din Bacău, Asociația Vâlceană a Elevilor, Asociația Studenților Romi din București “Terni Godi”, Consiliul Național al Elevilor, ,, FePAL – Federația Părinților și Aparținătorilor Legali din România, Grupul de inițiativă The FutureKit, solicită Ministerului Educației și Cercetării să asigure accesul echitabil la educație pentru fiecare copil, ținând cont și de cei din mediile rurale sau/și dezavantajate. În contextul suspendării orelor de curs din cauza răspândirii COVID-19, decidenții au oferit ca alternativă doar soluții digitale (și TV pentru clasele a VIII-a și a XII-a), în acest mod fiind excluși toți acei elevi care nu au acces nici la infrastructură de bază, cu atât mai mult, conectare la internet. Mai mult, în toate ieșirile publice de până acum, oficialii Ministerului Educației nici nu au făcut vreodată referire la elevii aflați în această situație, adică peste 60% din totalul elevilor din învățământul preuniversitar, conform estimărilor noastre. Până la această dată, factorii de decizie nu au oferit o alternativă realistă la educație pentru acești elevi, ceea ce considerăm a fi extrem de îngrijorător. Reamintindu-vă că în “România Educată” trăiesc sute de mii de copii fără acces la o educație de calitate, în școli și comunități fără conexiune la internet ori echipamente, care au profesori necalificați și neinstruiți în metodele de lucru la distanță prin mijloace digitale, din familii care nu pot să le asigure sprijinul educațional de care au nevoie, Solicităm: 1. Publicarea datelor privind informațiile referitoare la numărul de elevi cu/fără acces la internet și a cadrelor didactice abilitate să lucreze la distanță folosind tehnologia (pentru fiecare județ în parte); 2. Elaborarea unei strategii privind soluționarea problematicii elevilor și a cadrelor didactice fără acces la dispozitive conectate la internet și a unei metodologii de aplicare; 3. Realizarea de programe în vederea pregătirii cadrelor didactice pentru folosirea platformelor de e-learning, în paralel cu achiziționarea urgentă de device-uri și abonamente la internet pentru categoriile de elevi și cadre didactice din zone dezavantajate; 4. Inițierea unei strategii post-criză în domeniul educației, bazată pe lecțiile învățate din această perioadă, în vederea asigurării accesului echitabil la educație tuturor elevilor. Inițiatori: Asociația Elevilor din Constanța, Asociația Human Catalyst Semnatari: Asociația Elevilor din București și Ilfov, Asociația Elevilor din Bacău, Asociația Vâlceană a Elevilor, Asociația Studenților Romi din București “Terni Godi”, Consiliul Național al Elevilor, FePAL – Federația Părinților și Aparținătorilor Legali din România, Grupul de inițiativă The FutureKit.