Posted on

Asociațiile de elevi salută inițiativa Ministerului Educației de a aproba metodologia de acordare a
feedback-ului privind activitatea de învățare, predare și evaluare în învățământul preuniversitar.


Marți, 1 iunie a.c., a fost semnat Ordinul de Ministru, ce adopta metodologia de acordare a feedback-ului
semestrial. În pofida faptului că dreptul elevilor de a acorda feedback anonim profesorilor este prevăzut
încă din anul 2016, de la adoptarea Statutului Elevului, multiple unități de învățământ din țară nu au
acordat această opțiune elevilor, aflându-se în lipsa unor criterii și întrebări clare, precise, care ar trebui
să fie prevăzute în chestionare.


Considerăm măsura drept una benefică, aceasta asigurând respectarea dreptului elevilor, creând o punte
de comunicare între elevi și profesori, în vederea construirii unui spațiu propice învățării. Astfel, cadrele
didactice pot observa în ce moduri își pot îmbunătății activitatea de predare și evaluare, înțelegând astfel
nevoile fiecărui elev.


Mai mult, elevii au astfel oportunitatea să învețe cum să-și structureze o opinie, să evalueze obiectiv
calitatea actului educațional de care beneficiază și să își exprime gândurile într-un mod constructiv și
nonviolent.


Reprezentanții elevilor au solicitat adoptarea metodologiei de acordare a feedback-ului semestrial
deoarece, în ciuda faptului că dreptul este prevăzut la articolul 7, lit. aa) a Statutului Elevului, acesta nu
era pus în aplicare și respectat, iar în cazul în care în anumite unități de învățământ acesta se respecta, de
cele mai multe ori întrebările din fișele respective nu erau reprezentative sau nu erau luate măsurile
necesare în cazul în care elevii semnalau diferite probleme.


“Salutăm adoptarea metodologiei de acordare a feedback-ului semestrial privind activitatea de învățare,
predare și evaluare în învățământul preuniversitar. Astfel, după ce reprezentanții elevilor au solicitat
monitorizarea acestui drept într-un mod concret, într-un final ni s-a oferit o soluție viabilă. Acest lucru
este benefic atât pentru elev, cât și pentru profesor, în vederea îmbunătățirii activității de
predare-învățare și a relației cadru didactic-elev.” -Ana-Maria Groza, președinte AEBI

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *